اسباب بازی لگو مناسب چه رده سنی است؟
اسباب بازی لگو مناسب چه رده سنی است؟

اسباب بازی لگو مناسب چه رده سنی است؟

اسباب بازی لگو، یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین بازی ها در میان مردم است که هیچ محدودیت سنی ندارد و همه افراد در همه سنین می توانند از بازی کردن با آن لذت ببرند.
فواید و جذابیت لگو ها، به قدری زیاد است که خود را به هیچ رنج سنی خاصی محدود نمی کند.
البته سازندگان اسباب بازی لگو برای هر سن و هر سبک، لگو های خاصی را در نظر گرفته اند و توصیه می شود در هنگام خرید به رنج سنی که بر روی بسته بندی لگو درج شده، توجه کنید.
برای کودکانی که سن کم تری دارند و از قدرت درک کم تری برخوردارند، از تعداد لگو های کمتر با سایز بزرگ تر استفاده می شود که خطر بلعیده شدن قطعات لگو توسط کودک را به حداقل برساند.
همچنین از مزایای لگو می توان به استفاده از رنگ های شاد و پر کاربرد اشاره کرد که زمینه آموزش رنگ ها به کودکان را فراهم می کند.
معمولا لگو ها به گونه ای طراحی می شوند که هرچقدر سن کودک بیشتر می شود به درجه سختی و پیچیدگی بازی نیز افزوده می شود.
مطالعات کارشناسان این حوزه نشان می دهد، کودکانی که با اسباب بازی های فکری مانند لگو سر و کار داشته اند و با آن بازی کردند نسبت به کودکان دیگر از هوش بیشتری برخوردار هستند.
همچنین بیشتر از 60 درصد بزرگسالانی که در زمان کودکی با اسباب بازی های ساختنی مانند لگو بازی می کردند و مورد علاقه شان بوده، در بزرگسالی نیز به کارهایی شبیه به ساخت و ساز مشغول هستند.
لگو ها طبق سن کودکان، دارای مدل های مختلفی هستند.
در هر سنی مهارت هایی به خصوص و ویژه از کودک پرورش پیدا می کند و به همین دلیل بازی کردن با لگوی مناسب سن کودک، دارای فواید به خصوصی برای کودک است.
لگو یک اسباب بازی حرفه ای محسوب می شود و هرچه که سن کودک شما بالا تر برود، لگو ها پیشرفته تر شده و قطعات آن کوچک تر می شود.
بالعکس، هرچه سن کودک کمتر باشد، قطعات لگو بزرگ تر و از تعداد آن کاسته می شود.
از مواردی که در صورت غافل شدن و عدم توجه به کودک می تواند گریبان گیر والدینی که دارای فرزند خردسال هستند شود، خرید لگو هایی است که که قطعات ریز دارند.
این محصولات در کنار این که برای کودکان بسیار سرگرم کنند است، خطراتی نظیر بلعیده شدن توسط کودک را دارد که والدین باید به این مورد توجه کافی داشته باشند.
به طور کلی محدوده سنی لگو به قدری گسترده است که کودکان از سن 18 ماهگی تا میان سالان در سن 99 سالگی را شامل می شود.
اسباب بازی لگو، برای طیف وسیعی از سنین طراحی شده که در ادامه به آن میپردازیم.

اسباب بازی لگو مناسب چه رده سنی است؟

 

کدام نوع لگو برای چه رده سنی مناسب است؟

 

محدودیت سنی اسباب بازی های لگو از سن 1 سال شروع شده وانواع مختلفی از لگو وجود دارد که برای هرگروه به طور جداگانه وجود دارد.

کودکان بالای 1 تا 3 سال

لگو هایی که مناسب کودکان بالای 1.5 سال هستند معمولا با تعداد قطعات کم تر و اندازه های بزرگ تر هستند که فاقد هیچ لبه تیز و برنده، با رنگ های شاد و روشن طراحی شده اند.
این لگو ها معمولا از ساختارساده ای برخوردارند و هدف از تولید آن ها، تشویق نوزادان و تقویت مهارت های حرکتی آن ها ساخته شده اند.

کودکان 4 تا 6 سال

برای کودکان بالای 4 سال، لگو هایی که جزئیات بیشتری دارند و در عین حال ساختن آن ها آسان است و نیاز به خرج خلاقیت بیشتری دارند مناسب است.
لگو های مناسب این سن معمولا باز هم جزئیاتشان از تعداد قطعات آن ها بیشتر است.

کودکان 6 تا 9 سال

معمولا کودکان در این سن از قوه تخیل بالای برخوردار هستند و همه چیز را تصور می کنند یا داستان ها و شخصیت های مورد علاقه خود را بار ها و بار ها در ذهن خود به تصویر می کشند.
پس بهتر است با خریدن لگو های مناسب، تصور ذهنی و شخصیت های مورد علاقه کودکانمان را به واقعیت تبدیل کنیم.
اسباب بازی لگو با این محدوده سنی اغلب برای کودکان دبستانی ارائه می شود.

کودکان 9 تا 13 سال

لگو هایی که مناسب کودکان بالای 9 سال تولید شده، به هیچ وجه برای کودکان در سنین پایین تر یا نوزادان مناسب نیستند.
این لگو ها با جزئیات و تعداد بیشتر و قطعات ریز تر، به صبر و حوصله بیشتری برای سخت نیاز دارند.
تنوع بسیار زیادی در این مجموعه از لگو ها وجود دارد که اکثرا الهام گرفته از بازی ها، فیلم ها و مکان ها هستند.

کودکان 13 تا 18 سال

لگو هایی ک برای کودکان بالای 13 سال طراحی شده است، شامل تعداد بسیار زیادی قطعه با کاراکتر های بیشتر و دقیق تری هستند.
همچنین کودکان در سنین نوجوانی، نیازمند صبر، خلاقیت و قوه تخیل قوی تری برای ساخت لگو هایی با سطح بالا هستند.
در نهایت تکمیل مجموعه های سختی از لگو، باعث ایجاد حس اعتماد به نفس و غرور در کودکان می شوند.

نوجوانان بالای 18 سال

آخرین دسته از لگو ها، مناسب نوجوانان بالای 18 سال است.
این مجموعه از لگو ها معمولا به طور ویژه برای بزرگسالان تولید شده اند و شامل بیش از 5000 قطعه هستند که معمولا به صورت مجموعه ای طراحی می شوند و پس از تکمیل به نمایش گذاشته می شوند.

اسباب بازی لگو مناسب چه رده سنی است؟

اسباب بازی لگو از دیرباز تا به امروز برای مدتی طولانی در همه بازار ها وجود داشته و جز یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین اسباب بازی ها برای کودکان است.
این مجموعه اسباب بازی علاوه بر اینکه برای همه سنین مناسب و قابل استفاده است، از جذابیت بسیار زیادی در بین مردم برخوردار بوده و به راحتی هیجان را برای شما به ارمغان می آورد.
اسباب بازی لگو به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارد در دسته بندی اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه قابل گنجاندن است.
همچنین لگو ها علاوه بر جنبه سرگرمی، مباحث زیادی را به فرزند شما آموزش می دهد و به رشد مهارت هایی نظیر قوه تخیل، خلاقیت، صبر و حوصله کمک شایانی می کند.
از والدین عزیز تقاضا می شود به گروه های سنی توصیه شده توجه ویژه ای داشته باشند و در حین بازی کودکان در سنین پایین تر نظارت داشته باشند.