استفاده از کالسکه برای کودکان
استفاده از کالسکه برای کودکان

استفاده از کالسکه برای کودکان

امروزه کالسکه یکی از وسایل ضروری و مورد نیاز در سیسمونی نوزادان به حساب می آید.
با تولد بچه، قطعا پدر و مادر خیلی راغبند تا جایی که می توانند بیشتر وقت خود را با او بگذرانند.
والدین برای تجربه یک پیاده روی با نوزاد خود باید وسایل مناسب حمل او را به همراه داشته باشند و امکانات لازم برای بیرون بردن نوزاد را در اختیار داشته باشند.
همچنین بیرون آوردن کودکان از خانه به شما این اجازه را می‌دهد که تجربیات و تعاملات جدیدی از اطراف داشته باشند و در نهایت به درک بهتری از محیط اطراف خود برسد.
کودک را در پیاده روی هایشان، پارک ها و یا حتی ساعات خرید همراه خود ببرند که اوقات فراغتی برای کودکشان باشد.
سفر با کودک بسیار لذت بخش است اما به شرطی که امکانات لازم برای کنترل و نگهداری بهتر او محیا باشد، حالا وقتی با کودک خود در بیرون از خانه هستید، به خصوص سفرهای طولانی به خیلی چیزها نیاز دارید که مهم ترین آنها وسیله حمل و نقل کودک است.
کالسکه مسافرتی بهترین ابزار جابجایی کودک شما می باشد که از حدود ۵ یا ۶ ماهگی قابل استفاده است.استفاده از کالسکه برای کودکان

خرید و استفاده از کالسکه برای کودکان بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا کودک به مدت بسیار طولانی از آن استفاده خواهد کرد.

بنابراین نمی شود بدون اطلاع از همه محصولات و برند های موجود در بازار جهانی آن را انتخاب نمود.
حالا والدین باید بدانند چه جزییاتی را در خرید کالسکه مناسب در نظر داشته باشند.

وزن کالسکه

وزن کالسکه هرچه سبک تر باشد و البته در حین سبکی مقاوم تر، هم از لحاظ راه بردن و هم جابجایی برای والدین بهتر است.
ضمن اینکه میزان استفاده مادران از کالسکه خیلی بیشتر از پدران می باشد و بهره گیری از یک کالسکه سبک و راحت، خرید و پاساژگردی برای مادر به همراه کودک، خیلی لذت بخش تر می شود.

اندازه و یا ابعاد کالسکه

قطعا کالسکه هایی که در حالت باز و جمع فضای کمتری را اشغال کنند و طول و عرض آن ها کمتر باشد، کمک بزرگی به والدین می کند تا بتوانند در محیط های شلوغ به راحتی کالسکه را جا به جا نمایند.
کالسکه ای که در حالت بسته اندازه کوچکی دارد از نوع کالسکه های کابین سایز و یا عصایی گفته می شود.

شما می توانید از این کالسکه ها در سفرهای هوایی با هواپیما و همینطور در سفرهای زمینی استفاده نمایید.

این نمونه ها به راحتی در صندوق عقب ماشین جا می گیرند.

استفاده از کالسکه برای کودکان

نکته ای که  بیشتر توجه والدین را به خود جلب می کند بحث ایمنی کالسکه هاست.
وقتی که کودک بزرگتر می شود مثلا بعد یک سالگی بیشتر به محیط اطراف واکنش نشان می دهد و حتما وقتی درون کالسکه قرار دارد خود را به جهات مختلف می چرخاند و یا ممکن است گاهی سعی داشته باشد خود را به بیرون پرت کند.
کمربند ۵ نقطه ای به کار رفته در یک کالسکه استاندارد از این اتفاق خطر آفرین جلوگیری کرده و آرامش خاطر پدر و مادر را در حال استفاده از آن فراهم می کند.
چرخ های کالسکه حتما باید ترمز و قفل داشته باشد که در حالت توقف شروع به حرکت نکند.

استفاده از کالسکه برای کودکان
در روزهای گرم و آفتابی، کالسکه باید دارای پوششی باشد تا از کودک در برابر اشعه نور خورشید محافظت کند.
کالسکه‌ های استاندارد سایبان های قابل تنظیمی دارند تا در مواقع دلخواه و ضروری والدین از آن به عنوان یک محافظ استفاده کنند.
گاهی پیش می آید که والدین ساعت ها کودک خود را درون کالسکه نگه می دارند پس قسمت نشیمن کالسکه خیلی باید مورد توجه قرار گیرد.
تشک نرم و راحت سبب می شود تا کودک در طولانی مدت احساس خستگی و درد نداشته باشد. ضمنا حتما کالسکه را در چنین مواقعی در حالت باید قرار داد زیرا نشستن های طولانی ستون فقرات کودک را اذیت خواهد کرد.
از آنجا که پوست کودک بسیار حساس است، لازم است نسبت به پارچه به کار رفته در تشک کالسکه دقت نمود که از الیاف با کیفیت و ضد تعریق باشد و باعث ناراحتی کودک نشود.

سرویس کالسکه

سرویس کالسکه حداقل متشکل از دو تکه یا بیشتر است که معمولا اجزای ثابت آن صندلی ماشین و کریر است که قابلیت نصب بر روی کالسکه را دارد.
معمولا در سرویس کالسکه ها رنگ و طرح پارچه شبیه به هم و یک شکل است.
علاوه بر صندلی ماشین و کریر، سرویس کالسکه اجزایی مانند تخت کنار مادر، پارک، صندلی غذا خوری و رورواک و … را دارا می باشد.

تفاوت قیمت کالسکه ها

قیمت کالسکه مسافرتی از انواع مدل دیگر کالسکه مثل ست کالسکه فول سایز ‌تفاوت زیادی دارد و پایین تر است، بنابراین در مقایسه با مدل‌ های دیگر کالسکه از نظر قیمت به‌ صرفه ‌تر واقع می شود.
اما در بین مدل‌های مختلف این نوع محصول هم اگر از برند معتبر و با کیفیتی خریداری شود با توجه به ویژگی ‌هایی که ذکر می ‌شود قیمت بالاتری خواهد داشت.
ویژگی ‌‌هایی که بر قیمت محصول تاثیرگذار هستند عبارتند از: طراحی ارگونومیک، جنس بدنه، دسته ‌های قابل ‌تنظیم در ارتفاع مختلف، کمربند پنج‌ نقطه‌ ای و جای پای قابل تنظیم و در نهایت برند تولید‌ کننده معتبر.