تفاوت لگو کلاسیک و لگو مدرن
تفاوت لگو کلاسیک و لگو مدرن

تفاوت لگو کلاسیک و لگو مدرن

امروزه اسباب بازی لگو، در بین کودکان و بزرگسالان از محبوبیت بسیاری برخوردار است به گونه ای نیمی از مردم وقت زیادی را صرف بازی کردن با لگو می کنند.
لگو نام تجاری شرکتی با همین نام لگو است که اولین بار در سال 1936 در شهر بیلوند دانمارک تولید شد.
اسباب بازی لگو از قطعات کوچکی تشکیل شده که معمولا از جنس پلاستیک و رنگ هایی شاد است که با قرار دادن قطعات و اجزای آن در کنار هم، اجسام مختلف و متفاوتی خلق می شود.

لگوی کلاسیک

یکی از محبوب ترین لگو های موجود در بازار که طیف سنی گسترده 3 تا 99 سال را در بر می گیرد، لگو های کلاسیک هستند.
لگو های کلاسک که بسیاری از افراد آن را به لگو های خانه سازی و یا ماشین سازی می شناسند، از پرطرفدار ترین و محبوب ترین لگو های موجود در بازار هستند.
برخی لگو ها به دلیل شباهت با نمونه های اولیه این اسباب بازی، نام لگوی کلاسیک را به خود گرفته اند.
معمولا تعداد قطعات لگو های کلاسیک بیش از 1000 قطعه است و امکان درست کردن اسباب بازی هایی مثل قطار، ماشین، ربات و …. را به فرد می دهد.
تعداد قطعات بالا و رنگ بندی جذاب لگو های کلاسیک، تا به حال نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده و آن ها را به بازی کردن مشتاق تر کرده است.
لگو های کلاسیک در واقع نمونه دیگری از اسباب بازی های آجری قدیم است که می توان با آن اشیاء و وسایل مختلفی ساخت.
تعداد زیادی از کودکان بازی کردن با لگو های کلاسیک را بیشتر دوست دارند چون این دسته از لگو ها به اسباب بازی های پایان باز معروف هستند و هیچ وقت تمام نمی شوند و انتها ندارند.
در نتیجه کودکان می توانند با دستی باز، هرچیزی که به ذهنشان می رسد و تصور می کنند را بسازند و از بازی کردن با آن لذت ببرند.
بنابراین می توان از لگو های کلاسیک به عنوانی ابزاری کارآمد برای آموزش استفاده کرد.

 

لگوی مدرن

در این نوع از لگو، معمولا سازندگان آن سعی می کنند محصولات خود را مطابق با فیلم و سریال های به روز و معروف دنیا مانند هری پاتر و … بسازند تا به این واسطه طرفدارانی را به خود جلب کند.
لگو های مدرن آجر هایی هستند که با فیگور هایی از شخصیت های مهم و محبوب دنیا ترکیب شده اند.
لگوی هری پاتر، لگوی اسپایدر من، لگوی بتمن و این سری لگو ها جز پر فروش ترین و محبوب ترین لگو های مدرن به حساب می آیند.
این نوع لگو ها در بین نوجوانان بسیار پر طرفدار بوده به گونه ای که می توان آن را در رده بندی اسباب بازی های محبوب و پرطرفدار جهان، قرار داد.
به طور کلی تفاوت لگوی کلاسیک و مدرن در ساختار و شکل ظاهری آن هاست و از لحاظ رده بندی جنسیتی در دسته بندی اسباب بازی دخترانه و اسباب بازی پسرانه قرار می گیرند.
لگو های کلاسیک همان لگو هایی است که در زمان قدیم با چوب و آجر ساخته میشد ولی امروزه در ساخت آن ها از پلاستیک های با کیفیت و با دوامی استفاده می شود و همچنان ساختار قدیمی خود را حفظ کرده اند.
برای خرید انواع اسباب بازی لگو پسرانه می توانید به سایت امیر سیسمونی مراجعه کنید.

تفاوت لگو کلاسیک و لگو مدرن

همچنین می توانید برای مشاهده تنوع لگو های دخترانه بر روی متن زیر کلیک کنید.

برای آشنایی با فواید اسباب بازی لگو می توانید به مقاله فواید بازی با لگو و معرفی بهترین برند های سازنده لگو در سایت امیر سیمونی مراجعه کنید.