مشکلات خواب در دوران حاملگی و راه حل آن
مشکلات خواب در دوران حاملگی و راه حل آن

مشکلات خواب در دوران حاملگی و راه حل آن

برخی خانم ها در دوران حاملگی مانند کودکان می خوابند و برخی در جای خود غلت می زنند و نمی توانند به راحتی بخوابند.
عده ای دیگر نیز در اوایل بارداری شب ها خواب راحتی دارند، اما ماه های آخر به سختی به خواب می روند.
در اینجا راه هایی برای بهبود مشکلات خواب در دوران حاملگی به شما توصیه می کنیم:

پس از غروب مصرف مایعات را متوقف کنید، فشار های مکرر مثانه یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلال در خواب است. برخی خانم های باردار مجبورند هرشب یک، دو یا حتی سه بار برای دفع ادرار بیدار شوند. برای این که کمتر به توالت بروید مایعات را بیشتر در طول روز و ابتدای روز بنوشید و پس از شام مصرف آن ها را محدود کنید.

از مصرف غذا های پر چرب و ادویه دار در انتهای روز خودداری کنید و در ابتدای شب غذای سبک میل کنید. گذاشتن بالش اضافی و بلند کردن زیر سر نیز می تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

صبح زود بیرون بروید! ورزش به بهتر خوابیدن شما کمک می کند. اما کار کردن تا دیر وقت و نزدیک ساعات خواب، ممکن است باعث بیخوابی شما در شب شود.

سعی کنید به یک پهلوی خود بخوابید بهتر است پس از هفته بیست و چهارم دیگر به پشت نخوابید زیرا در این صورت خون در رگ های اصلی به خوبی جربان نمی یابد و باعث ایجاد حالت تهوع در شما می شود.

با ادامه حاملگی و رشد و افزایش وزن کودک، فشار زیادی از طرف او روی برخی قسمت های بدن مادر وارد می شود می توانید بالش های مخصوصی که برای این مقطع زمانی وجود دارد تهیه کنید.
همچنین می توانید بقیه بدنتان را به چند بالش دیگر تکیه دهید تا برای خواب مشکلی نداشته باشید.


آرامش خود را حفظ کنید.
اگر استرس باعث بی خوابی شما شد دوش آب گرم بگیرید، نفس عمیق بکشید، یا از همسر خود بخواهید که به آرامی شکمتان را ماساژ دهد.

 

چند استابل برای بهتر خوابیدن در دوران بارداری: